۲۶ آبان ۱۴۰۰، ۲:۱۱

پنجره مهر؛

آرزوهای «علیرضا» در بن بست بیماری!

آرزوهای «علیرضا» در بن بست بیماری!

علیرضا کودک نورآبادی از بیماری نادر«دیستروفی دوشن» سالهاست که رنج می‌برد، هزینه‌های بالای دارو و درمان خانواده را درمانده کرده، اما هنوز به امید کمک خیران چشم به آینده و تحقق آرزوهایش دارد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: چهاردهم آبان ماه بود که خبر بیماری نادر و هولناک یک کودک دلفانی توجهم را جلب کرد، برای پیگیری موضوع به خانه‌ای فقیرانه و سرشار از مهربانی آنها رفتم.

همین که وارد شدم معصومیت علیرضای ۱۲ ساله اولین چیزی بود که چشمم را گرفت، در این خانه کوچک و ساده دردی نهفته بود که اعماق جانم را سوزاند، وقتی از بیماری علیرضا پرسیدم اشک در چشمان پدر و مادرش حلقه زد، این کودک محروم دلفانی که با تولدش نور مهر و زندگی را به خانه آورده بود تنها چهار سال داشت که سایه شوم بیماری عجیب و دردناک «دیستروفی دوشن» او را در بر گرفت و شادی را از این خانواده دور کرد.

آرزوهای «علیرضا» در بن بست بیماری!

حالا ۱۲ سال است که این بیماری نادر ژنتیکی، مانند خوره آرام آرام به جان مفاصل این کودک معصوم افتاده و در حال تخریب و تحلیل عضلات اوست، علیرضا برای ایستادن بر روی پاهای کوچکش مجبور به تحمل آتل های سنگین و درد ناک است.

علیرضای کوچک همان گونه که در کتاب هدیه‌های آسمانیش نوشته است آرزو دارد تا شفایش را از امام رضا (ع) بگیرد و با پاهای کوچکش به حرم برود و برای بچه‌های بیمار کشورش دعا کند.

آرزوهای «علیرضا» در بن بست بیماری!

از آرزوهایش که پرسیدم علاوه بر آنکه رؤیای فوتبالیست شدن را در سر داشت به پلیس شدن نیز می‌اندیشید.

پدر کارگر و مهربانی که تمام عمرش را با درستکاری و رنج گذرانده است، حالا برای تأمین مخارج بیماری پرهزینه کودکش، درمانده و در سکوتی تلخ با نگاهی سرشار از شرم و مردانگی به من می‌نگرد.

آرزوهای «علیرضا» در بن بست بیماری!

او می‌گوید که هزینه‌های بیماری فرزندم را نمی‌توانم بپردازم و اگر هر چه زودتر داروهای گران قیمت علیرضا را تهیه و تأمین نکنم این بیماری مهلک و پیش رونده، پاها و دیگر عضلات فرزندم را از خواهد گرفت و تا آخر عمر باید زمین گیر شود.

آرزوهای «علیرضا» در بن بست بیماری!

و من همچنان که به این داستان تلخ گوش می‌دهم و شاهد بغض ترک خورده این پدر مظلوم و اشک‌های سرازیر شده مادر دردمندش هستم، دلم را به آرزوها و رویاهای شیرین و کودکانه علیرضا می‌سپارم و در حالی که تلاش می‌کنم تا نگاهم را به ستیغ کوه‌های سر به فلک کشیده دلفان گره بزنم؛ به خودم اطمینان می‌دهم که مثل همیشه، دستان سخاوتمند شیر مردان و شیر زنان دیار مهرورزی، به پاس نعمت سلامتی و تندرستی خود و فرزندانشان، هزینه درمان پاهای کوچک و ناتوان علیرضا را تأمین خواهند کرد تا همواره این کودک دلبند به بازی‌های کودکانه و رویاهای شیرینش بیندیشد.

بنا بر این گزارش، خیرین و نهادهای حمایتی می‌توانند برای کمک به «علیرضا» با تحریریه خبرگزاری مهر در استان لرستان ارتباط برقرار کنند.

کد خبر 5353760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha